Oprichting
Vanuit het Katholiek Vrouwen Gilde werd het idee geopperd een bridgecursus te  laten geven door de heer Massee uit Deurne. Nadat voldoende deelnemers zich hadden opgegeven startte de cursus in de toenmalige Jarnobar en kregen een aantal mensen hun  allereerste bridgeles.De heer Massee leerde ons het klaversysteem.Ad Schouten en Will Leijte richtten samen met Willem Janssen een bridgeclub op .
Dat was in september 1981 en de eerste bijeenkomsten waren in de Eendracht.Van daaruit gingen we naar café “De Commanderij “, waar Pieter Pennings de scepter zwaaide.Na enkele jaren verkasten we naar Hotel de Kroon totdat  door verkoop “de knip” er tijdelijk op ging. Gelukkig konden we terecht in de Ridderhof waar we weer met Pieter te maken kregen.

”t Liep allemaal goed tot er nieuwe uitbaters kwamen!!!Joan liet ons na enige tijd weten dat hij voor de  donderdagavond andere gegadigden voor de zaal had, die waarschijnlijk meer geld in het laadje brachten. En eerlijk is eerlijk, bridgers verteren niet zoveel.Noodoplossing was de huiskamer en keuken van Jan Wijn, met de bedoeling dat we later in de zaal zouden kunnen bridgen, maar dat ging niet door………
Na een zoektocht van Jan Colen kwamen we uit bij café van de Burgt. Daar hebben we met veel plezier vele jaren onze toevlucht genomen. Leo en Gemma stopten met hun horeca activiteiten en sindsdien bridgen we op donderdagavond bij Dientje.

Leden:
Onze club startte met een twintigtal leden, maar door de grote belangstelling voor dit prachtige kaartspel en door de vele cursussen die overal werden gegeven,  groeide dit  ledenaantal heel snel, zodat we in 1986 een ledenstop moesten instellen en er een wachtlijst kwam.In 1989 werd , tijdens de jaarvergadering, door enkele leden voorgesteld om lid te worden van de Nederlandse Bridge Bond . Voor- en nadelen werden tegen elkaar afgewogen en vrijwel unaniem koos men om geen lid te worden.

De voorstanders hebben toen Bridgeclub de Commanderij opgericht, waardoor wij een leden kwijt raakten en de wachtlijst verdween,  men kon nu immers ook terecht bij de andere club.In deze 30 jaren hebben we afscheid moeten nemen van ruim vijftig personen, die lid waren of zijn geweest. We zitten momenteel op ruim 70 leden, Gezelligheid staat boven in het vaandel van onze club.

Gewone activiteiten:
Elke donderdag clubavond. In een seizoen spelen we vijf competitieronden  van zes zittingen
De Kerstdrive
Oudejaarsdrive met onze zustervereniging  bridgeclub De Commanderij
Bloemendrive
Jaarvergadering en daarna Zomer Avond Bridge tot de 1e donderdag in september, waaraan door veel, ook niet clubleden, wordt deelgenomen.

Bestuur en andere medewerkers:
Onze 1e voorzitter was medeoprichtster Ad Schouten. Zij trad af in  augustus 1993 en werd opgevolgd door Co van Veen. Door omstandigheden  moest Co voortijdig afhaken en werd Jan van den Nieuwenhuizen voorzitter ad interim. Zijn taak werd in juni 1996 door Geert Pijnappels overgenomen die zes jaar de voorzittershamer hanteerde  en deze in juni 2002 overgaf aan John Bloemers, die het tot de dag van vandaag uitstekend doet.Onze voorzitters werden  en worden altijd terzijde gestaan door secretaris, penningmeester , bestuursleden en Technische Commissie.Bij bijzondere drives zijn er altijd mensen beschikbaar die een handje helpen.De wedstrijdleiding is in handen van de technische commissie .

Bridgecontact:
Nadat de club  enkele jaren bestond kwam het idee een clubblad op te richten. Jan Elsen nam het initiatief en op één september 1984 verscheen het eerste nummer. Zonder naam, de leden moesten suggesties doen en uiteindelijk werd het BRIDGECONTACT met een logo. Jan was de redacteur, af en toe geassisteerd door Co van Veen,  en de ouderen onder ons zullen zich nog de  stukjes “Mathilde” herinneren. Daarin werden op een leuke manier en met veel fantasie de clubleden op de hak genomen.

In 1991 ging Mies Eijsbouts zich, samen met Jan, inwerken om mettertijd de redactie over te nemen.In 1993 nam Jan om gezondheidsredenen afscheid van de club en stond Mies er allen voor. Omdat Jet toch alle uitslagen moest aanleveren gingen ze samen aan de slag om ons clubblad te realiseren. Het was toen echt nog een kwestie van artikelen typen, knippen, plaatjes zoeken en plakken.

Samen vonden ze het leuk om te doen.Op zaterdag één november 1997 overleed Mies heel plotseling.Jet ging alleen verder tot/met de jaarvergadering in 2005.Daar bood Maria van Griensven  aan deze taak over te nemen samen met Annie van Berlo en Jeanne van der Zanden. Het formaat van ons blad werd gewijzigd in a-vier formaat, makkelijker voor verwerking in de computer.

In de vergadering van juni 2008 werd besloten te stoppen met het bridgecontact in deze vorm. Voortaan alleen de uitslagen na elke ronde vermelden , eventueel op een a-viertje.Jaarlijks geven we een infogids uit.en daarnaast heeft Gerjan Schouten heeft een prachtige website voor onze club gemaakt  en daarop kan iedereen alles te weten komen over onze club!!
Bedankt daarvoor, Gerjan.
Natuurlijk zijn er nog meer werkzaamheden en feiten te vermelden, maar wat u nu gehoord hebt is echt van

ONZE CLUB!!!!!!