Ga naar de inhoud

Uitleg Bridgemate II
Bridgemate aanzetten door op Ja te drukken.
Op het scherm wordt de Ronde aangegeven die je gaat spelen evenals de
paarnummers die op NZ en OW horen te zitten en welke spellen er gespeeld gaan
worden.
Op Ja drukken => Noord controleert goed of de namen juist zijn.
Op Ja drukken en het venster van de bridgemate verder invullen.
Bij SPEL => spelnummer invoeren waar je mee begint (op loopbriefje staan de nummers)

Bij CONTRACT => het contract invoeren wat geboden is en wie (de leider) er gaat
spelen eerst het paarnummer en dan:
1 maal op N/Z drukken = Noord of
2 maal op N/Z drukken = Zuid
1 maal op O/W drukken = Oost of
2 maal op O/W drukken = West

Bij RESULT => het resultaat invullen wat het spel geworden is:
met het aantal slagen wat minder gespeeld is dan het contract met het aantal slagen wat meer gespeeld is dan het contract
= als het contract preces gepeeld is pas als er rond gepast is
0 als een spel niet gespeeld is
Vervolgens op JA drukken en Oost laten contoleren.
Oost drukt na controle tenslotte op ACCEPT. Oost ziet het resultaat en leest dit voor
aan Noord, Zuid en West.

Scores bekijken op Ja drukken en deze voorlezen, zo niet dan op Nee drukken.

error: Content is protected !!